اطلاعات فایل
کد ملک۳۵۱
نوعویلا
آدرسچمستان
مساحت زمینمساحت زمین۵۰۰ متر
مساخت بنامساحت بنا۳۵۰ متر
خواب۳
حمام۳
سرویس بهداشتیسرویس بهداشتی۳
منظرهشهرک
سال ساخت۱۴۰۱
قیمت۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
شماره تماس مشاور۰۹۱۱۱۱۰۷۷۸۷ - باقی پور
توضیحات ملک

خرید ویلا کاخ چمستان کد 351


بررسی کوتاه

500 متر زمین 

350 متر بنا 

3 خواب

استخر روباز با قابلیت سر پوشیده شدن

شهرک برند با امنیت بالا 


بررسی تکمیلی

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما همراهان محترم ویلاطور، در ادامه 

بصورت تکمیلی با خرید ویلا کاخ چمستان کد 351 آشنا خواهیم شد.

 

کاخ چهل ستون یا عمارت کلاه فرنگی! 

 

این ویلا شاید شباهت خاصی به کاخ چهل ستون قزوین نداشته باشد ولی اگر آن عمارت را دیده باشید، با مشاهده ستونها، نرده ها و صلابت این ویلا

سریعا به یاد آن کاخ خواهید افتاد. کاخ چهل ستون یکی از چندین کاخ بجا مانده از دوره صفوی می باشد که سالانه بازدیدکنندگان زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی از کشورهای مختلف به آنجا می آیند. شاید مقایسه بین این دو عمارت، قیاسی  مع الفارق باشد ولی  می­توان با الهام از این عمارتها، بناهای  جدیدی ساخت که  یادآور تاریخ کشورمان باشیم و در این فایل ما قصد داریم تا با اشاراتی هرچند کوتاه  به کاخ چهل ستون قزوین، از معماری و هنر این بنا نیز صحبتی کنیم. پس با ما همراه باشید تا با معرفی کامل این ویلا، با عمارت کلاه فرنگی نیز مختصر آشنا شوید.

این ویلا با زمینی به متراژ 500 و بنایی 350 متر، با نمایی کاملا از سنگ بصورت دوبلکس در شهرکی بنا شده که فاصله نزدیکی به جنگل داشته و از روی تراس آن میتوانید طبیعت اطراف را به خوبی مشاهده نمائید. جالب است بدانید که کاخ چهل ستون قزوین برعکس این ویلا دارای بنایی 500 متری بوده و یکی از مجموعه عمارتها و بناهای بزرگی است که در میان باغی احاطه شده که با نام باغ صفوی شهرت دارد. شهرک این ویلا برند بوده و با دارا بودن گیت ورودی و نگهبانی  از امنیت بالایی برخوردار میباشد. با توجه به همجواری این منطقه با جنگل، دارای آب و هوای بسیار مطلوبی بوده و همچنین با قرارگیری در مسیر بین شهرهای آمل، چمستان و محمودآباد از موقعیت مکانی خوب و با ارزشی بهره­ مند شده است.  کاخ چهل ستون قزوین قدمتی طولانی تر از کاخ چهل ستون اصفهان دارد و با قرارگیری این شهر بر سر جاده ابریشم، از نظر  جغرافیایی و سیاسی، دارای اهمیت بسیار شده بطوریکه تا مدتی بعنوان پایتخت صفویان معرفی میشد. این ویلا دارای حیاطی سرسبز و محوطه سازی شده است که در یک سو مجموعه ای از گل­ها و درختان کاج، سیکاس و شمشاد را مشاهده می کنید و از سویی دیگر استخری روباز را میبینید که قابلیت سرپوشیده شدن را دارد. با توجه به قرارگیری کاخ چهل ستون در میان باغ صفوی، از شکوه و عظمتی بسیار برخوردار شده بطوریکه اگر از بالا به این کاخ نگاه کنید همچون نگینی در بین درختان میدرخشد. با وجود حوضی که در حیاط و فضای داخلی سالن این عمارت قرار دارد، به زیبایی و همچنین خنکی محوطه و فضای کاخ بخشیده است.

این ویلا یک دروازه بزرگ ورودی با قابلیت پارک سه خودرو را دارد و با چراغ­های شب نمایی که در محوطه کار گذاشته شده  در شب، زیبایی خاصی تجلی میکند. ویلای حاضر از 4 ضلع تشکیل شده که نمای دو ضلع آن سنگ کاری و رو به حیاط بوده، همچنین دارای 8 ستون میباشد که جلوه ای با عظمت به ویلا بخشیده است. در پای این ستونها، نرده هایی سنگی  قرار داده شده که تفاوت خاصی با نرده های کاخ چهل ستون دارند. این کاخ دارای 8 گوشه بوده به همراه نرده هایی از چوب که دور تا دور کاخ را احاطه کرده است. در طبقه اول رواقی از ستونهای آجری و قوس های نیم دایره ای قرار دارد و در طبقه فوقانی آن ایوان و تراسی از ستونهای چوبی برافراشته است. تعداد این ستونها 32 عدد بوده بعلاوه تعداد ستونهای آجری طبقه همکف؛  مجموعا این کاخ دارای 48 ستون میباشد.

با آشنایی از مشخصات بیرونی ویلا، میخواهیم با فضای درونی آن بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.  درب ورودی ویلا ضدسرقت بوده، کف سالن از سرامیک پولیش براق پوشیده شده، سقف از کناف با نورپردازی مخفی و هالوژن بودهبه همراه پوستر دیواری که رنگ و لعاب خاصی به فضای داخلی ویلا  میبخشند. شما با بهره مندی از ذوق و سلیقه خودتان، میتوانید  دکوراسیون زیبایی برای ویلایتان تدارک ببینید. کاخ چهل ستون دارای طرحی صلیبی شکل و برونگراست بدینگونه که اکثر بناهای ایرانی در دوران هخامنشی، قاجار و صفوی بدلیل خواسته های حکومت جهت نمایش قدرت معماری، معمولا از فضاهای بسته و یا باز بهره میبردند و بدلیل سادگی و قدیمی بودن معماری برونگرا؛ عموما از این نوع معماری استفاده میکردند. به این صورت که ابتدا 4 ستون در قسمتهای مربعی وسط کاخ بر می افراشتند سپس با بوجود آمدن 9 قسمت؛  مربع وسطی را از نظر ابعاد بزرگتر از مربع بخشهای دیگر در نظر ­گرفته و فضاهای دیگر را به درونی ترین بخش منظم میکردند.  برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید معماری های هشت بهشت، نیمه باز، نُه قسمتی و درونگرا را مطالعه بفرمائید.

کف این کاخ ابتدا از آجر پوشیده شده بود و بعدا با بازسازی که انجام شد؛ آن را با سفال فرش کردند. سقف نیز دارای رنگبندی و  لایه های مختلف نقاشی از ادوار صفوی و قاجار میباشد. در سقف طبقه اول از مقرنس با طرحهای جدید و در سقف طبقه دوم از خوانچه پوش (خنچه پوش) استفاده شده است. جالب است بدانید که این نوع سقف در قدیم، همان سقف آمودی یا کاذب امروزی است که در گذشته به همراه هنر کاربندی؛ برای جلوگیری از پخش صداهای نامطلوب و ایجاد فضایی آرام و خوشایند بکار برده میشد. همینطور  سقفهای کناف امروزی دارای مزایایی همچون:  عایق های صدا، رطوبت، حرارت و آتش­ سوزی میباشند و قابلیت رنگپذیری بالایی دارند  بطوریکه میتوانید هر رنگ و طرحی را روی آن پیاده کنید. این کاخ دارای پنجره های اُرسی (هنر چوب و شیشه) زیبایی میباشد که ترکیب رنگ­ها و نحوه معماری و قرارگیری آنها کاملا هنرمندانه است. پنجره های دوجداره این ویلا باتوجه به ابعادی که دارند، عامل ورود نور زیادی به فضای داخلی سالن میشوند و عایق  در برابر گرما و سرما هستند. با تابش نور خورشید روی پنجره های رنگی کاخ، به ترتیب سبز، قرمز، زرد و آبی بیانگر  فصلهای بهار، تابستان، پاییز و زمستان میباشند و باعث ایجاد رنگهای متنوع زیادی در فضای کاخ میشوند. این پنجره­ ها  از این قابلیت برخوردارند که به هیچ وجه از بیرون به درون کاخ دیدی نداشته و بالعکس از درون به بیرون کاملا مشرف هستند. امروزه بر روی دیوار سالن ها و اتاق ها، از برچسب (Label)، پوستر و کاغذ دیواری استفاده مینمایند ولی در گذشته نقاشی هایمینیاتوری و نگارگری های بسیار بر روی دیواره ی معماریها صورت  میگرفته است. البته امروزه نیز از هنر استادان نقاش برای ترسیم تصاویر مختلف بر روی دیوارها استفاده میشود. در ویلای حاضر از چندین پوستر معمولی و سه بعدی استفاده شده که پوشش مناسب و زیبایی برای فضای داخلی سالن و اتاقها محسوب میشوند.

چوب همواره با طرح و رنگ طبیعی که دارد مورد علاقه ی خیلی از طراحان و خریداران است. پله هایی از جنس نراد روسی در گوشه سالن  با طراحی زیبایی که دارد، خودنمایی میکند و شما با عبور از آن به طبقه فوقانی ویلا خواهید رسید. اما قبل از آن باید آشپزخانه و کابینت MDF  آن را ملاحظه بفرمایید. محیطی دنج که دارای سینک دوقلو و شیرآلات برند میباشد به همراه هود و گاز 3 شعله که فضای طبخ غذا را برایتان دلنشین میکند. کاخ چهل ستون نیز دارای طبقه فوقانی است که در قسمت شمالی این کاخ، پله هایی واقع شده که شما را به اتاق هایی هدایت می­ کنند که با نام اتاقهای گوشواره معرفی میشوند. تعداد این اتاقها 4 عدد میباشد که یکی از این اتاقها به سالن پایین راه دارد. جایگاه این اتاق ها در چهار طرف کاخ بوده که البته بعدا در زمان قاجار اضافه گشته اند.

طراح از مساحت زیاد زمین بهره برده و سالن بزرگی را در طبقه اول ویلا طراحی کرده، آنگاه طبقه دوم را مخصوص اتاق های خواب در نظر گرفته است. این ویلا به مانند کاخ چهل ستون دارای 3 اتاق خواب میباشد که در چهار سوی ویلا قرار گرفته اند. یکی از بهترین ویژگیهای این ویلا این است که  2 خواب اتاق ویلا مستر میباشند که از سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی بهره برده اند. تمامی شیرآلات آن نصب بوده و از بهترین ابزارآلات برای  ساخت استفاده شده است. هر کدام از اتاقها دارای پوستر دیواری بوده که ضمیمه بخش احساس خوب میباشند. پنجره های مشرف به فضای حیاط و ویوی اطراف ویلا، به قابلیت دیگر این ویلا بخشیده که میتوانید از مناظر زیبا لذت ببرید. همانطور که گفته شد این ویلا در محیطی قرار گرفته که فاصله چندان زیادی با جنگل ندارد و به راحتی میتوانید درختان سرسبز جنگل را از نزدیک نظاره گر باشید. با اینکه جنگل را در کنارتان حس خواهید کرد ولی بعنوان پیشنهاد میتوانید با تزئین گل­ و گلدان در فضای تراس؛سرسبزی و طراوت را در فضای داخلی ویلایتان احساس کنید.  پس از آنکه از اتاق های گوشواره کاخ رد شدید، با سالن بزرگ و نورگیری روبرو خواهید شد که با نام سالن مرتضی معروف است. این سالن در دوران قاجار ساخته شد که از معماری بی بدیلی بهره مند گشته است.  نشیمن این ویلا غرق در نور است که کافیست با پرده های رنگی زیبایی پوشیده شوند تا سالن نشیمن یا بیلیاردتان مستقیم در معرض نور نباشد.بله، در این نشیمن میتوانید میز بیلیارد قرار بدهید و یا میز پینگ­ پنگ و یا ... که بهتر است خودتان با سلیقه ای که دارید برای این فضا تصمیم بگیرید.

در آخر؛  ویلای حاضر دارای سند تک برگ و پایان کار میباشد که میتوانید با خیال راحت از خرید و سکونت در این ویلا نهایت لذت را ببرید. اگر از کنار شهرهای کرج، رشت و یا زنجان گذشتید و مسیرتان به استان قزوین افتاد؛ حتما سری به خیابان امام خمینی، خیابان پیغمبریه بزنید.  چون با کاخی روبرو خواهید شد که از میراث کم بجا مانده دوران صفوی دیدن خواهید کرد. میراثی که تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان را یادآور میشود. اکنون این کاخ به موزه ای مبدل گشته که آثار خطاطانی همچون میرعماد قزوینی، درویش عبدالمجید، ملک محمد، وصال شیرازی و ...  در آن به تماشای عموم قرار داده شده است.  و اگر مسیرتان به سمت شهرهای شمالی آمل، چمستان، محمودآباد و نور افتاد با مشاوران ما تماس بگیرید تا از این ویلای زیبا بازدید نمائید؛

ویلایی که دنبال مالکش میگردد.

یشنهاد میکنم نگاهی به کد 341 بندازید، برای بازدید روی متن آبی رنگ کلیک کنید.

 خرید ویلا چمستان جنگلی

همچنین برای بازدید موارد مشابه میتونید از  صفحه خرید ویلا لوکس بازدید کنید، برای بازدید روی متن آبی رنگ کلیک کنید.

تماس با مشاور
باقی پور
درخواست بازدید
خرید ویلا شمال
فایل های مشابه