چهار نکته برای خرید ویلا در چمستان

چهار نکته برای خرید ویلا در چمستان

چند سالی هست که خرید ویلا در چمستان مورد توجه قرار گرفته، عوامل این موضوع نزدیک بودن به تهران، طبیعت زیبا، آب و هوای خوب و مخصوصا داشتن قیمت مناسب نسبت به آپشن های ذکر شده است؛ در کل میزان خرید ویلا در شمال از سال 85 الی 86 به بعد روند صعودی داشته و هرساله حجم عرضه و تقاضا بیشتر شده، در بعضی از شهرهای شمال مثل شهر چمستان بخاطر داشتن خصوصیتهای خاص، که به چند مورد اشاره کردیم، رشد خیلی بیشتری رو تجربه کرده اما این رونق و حجم تقاضا، بستر خوبی رو برای سوء استفاده کلاهبرداران ایجاد کرده و خریدار هایی که بدون کسب اطلاعات و با بی دقتی اقدام به خرید ویلا میکنن مثل باقی خرید و تصمیم های زندگیشون دچار ضرر و زیانی نسبتا جبران ناپذیر میشن. اما شما که الان دارین این مقاله رو میخونید مشخصع از جمله افرادی هستید که با قکر، تحقیق و بررسی تصمیم میگیرد و تصمیمات درست و موفقی در زندگی دارین، در ادامه راهکارهایی رو خدمتتون توضیح میدیم تا با دید باز و هوشمندانه تری اقدام به خرید ویلا در چمستان کنید؛ با دقت و حواس جمع با ما همراه باشید.

راهنمایی-و-مشاوره-برای-خرید-ویلا-در-چمستان

نکته اول بررسی نیاز هست، برخی افراد برای تفریح یا به سبب رفع نیاز سرپناه برای مواقعی که به شمال سفر میکنند اقدام به تهیه مسکن در شمال میکنن، برخی افراد برای موارد پزشکی و رفع نیازهای مربوط به سلامت جسمی و روانی اقدام به خرید میکنن، بعضی از مشتری ها برای مهاجرت و زندگی دائم بنا به دلایلی اقدام به خرید ویلا در شمال میکنن، کلی مثال دیگه میشه در این باب زد. شما باید بررسی کنین نیاز یا علت خرید شما چیه و براساس اون برنامه ریزی کنین، الان چمستان رو برای مثالهای بالا در نظر میگیریم، به فرض اگه برای موارد پزشکی و سلامتی قصد خرید ویلا در چمستان رو دارین احتمالا طبیعت و آب و هوا خوب براتون تو اولویت قرار داره، پس خرید ویلاهای نزدیک جنگل براتون گزینه مناسبتری هست اما اگر قصد زندگی دارین باید به محل کار رفت آمد کنین یا بچه ها برن مدرسه این ویلاها برای شما مناسب نیستن، چون اکثر ویلاهایی که به طبیعت بکر نزدیک هستن از شهر فاصله دارن و بابت رفت و آمدتون دچار چالش بزرگی میشین و عملا شما رو از کار میندازه، خریدار های زیاد رو دیدیم که موقع خرید زیبای طبیعت هوش از سرشون برده بود و دچار هیجان شدن، ولی بعد از خرید ویلا وقتی متوجه شدن رفت و آمد و تهیه میحتاج زندگی چقدر براشون سخته شده و تازه به هوش اومدن! خریدار زیاد مقصر نیست اون مشاور املاک باید مشتری رو راهنمایی کنه تا خرید بهتری داشته باشه شاید تنها اشتباه خریدار انتخاب مشاور اشتباه بود.

بررسی-نیاز-برای-خرید-ویلا-در-چمستان

نکته دوم بررسی سلامت ویلا هست از نظر موقعیت مکانی، کیفیت بنا و مدارک ویلا، برای راحتتر شدن بررسی موقعیت مکانی تو منطقه چمستان، کل این منطقه رو از مرکزیت جاده ای که از آمل شروع و از چمستان میگذره و در آخر به نور میرسه، به دو قسمت شمالی جنوبی تقسیم کنید. سمت شمال جاده معمولا محلات جلگه ای هستند با ارتفاع کم نسبت به سطح دریا و سمت جنوبی جاده معمولا محلات کوهپایه ای هستند با ارتفاع بیشتر، آب و هوای مناسبتر،بخاطر کوهپایه ای بودن پستی بلندی و اختلاف سطح هایی ممتدی که داره باعث شده ویو این منطقه زیباتر از منطقه شمالی باشه و بعضی از محلات قسمت جنوبی وقتی که هوا صاف هست ویو دریا رو هم دارین، به علت همین تفاوت ها معمولا محلات سمت جنوبی چمستان گرونترن، البته نه همشون بلکه اون محلاتی که این آپشنها رو دارن. تو مرحله بعد چمستان رو به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کنین از مرکزیت خود شهر چمستان، معمولا ما هرچقدر به سمت شرق حرکت کنیم یعنی به سمت شهر آمل؛ محلات لول و قیمت بالاتری دارن و هر چقدر به سمت غرب یعنی نور حرکت کنیم محلات ضعیفتر و لولشون پایینتر شده و قیمتها هم کمتر میشه. البته خیلی کلی و اجمالی عرض کردم تا یه دید کلی داشته باشین موقع خرید مشاور املاک باید خیلی دقیقتر خدمتتون توضیح بده و تو مقایسه محلات بهتون کمک کنه چون محله به محله اختلاف قیمت دارن و مسائلی مثل اوقاف و موارد دیگه هم وجود داره که روی قیمت تاثیر گذاره.

نقشه-هوایی-چمستان-برای-بررسی-منطقه-و-خرید-ویلا-در-چمستان

بابت کیفیت بنا هم شما باید از تجربه و کارشناسی مشاور املاک استفاده کنین که این کار رو مشاور املاک زمان کارشناسی ویلا برای فایل کردن قبل از معرفی ویلا به مشتری انجام میده و چون همیشه تو منطقه حضور داره و به ویلاهای درحال ساخت مشرفه از کیفیت و شرایط ساختشون باخبره، سعی کنین در اولویت اول از سازنده خرید کنین که سابقه و تجربه ساخت بالایی داره و تو منطقه خوشنامه، ویلای این سازنده ها معمولا اشتباهات مهندسی کمتری دارن و احتمالا اینکه بعد از خرید بنا شمارو اذیت کنه خیلی کمه و راحتی و اسایش شما با خرید از این سازنده ها تضمین میشه، این سازنده ها با مشتری های قبلی خودشون در ارتباط هستن و از تجربه و نظر مشتری ها برای افزایش کیفت ساخت و راحتی و زیبایی ویلا های بعدی استفاده میکنن و  بابت کیفیت ساخت و استفاده از متریال درجه یک هم خیالتون راحته چون اعتبار و خوشنامی خودشون رو برای کمی سود بیشتر زیر سوال نمیبرن.

بررسی-کیفیت-بنا-و-خرید-از-سازنده-خوش-نام-برای-خرید-ویلا-در-چمستان

بابت مدارک ویلا باید به سند، پروانه ساخت و پایان کار دقت کنین، غالب ویلاهای منطقه چمستان پروانه ساخت و پایان کار دارن اما سند تک برگی ندارن، سندشون بنچاقی یا به لفظ شورایی هست که با پرداخت هزینه کمی به دهیاری تبدیل به سند تک برگ میشه البته به شرط داشتن پروانه ساخت و پایان کار، این مورد تو اکثر شهر های شمال وجود داره. داشتن پروانه ساخت نشان دهنده اینه که زمین این ویلا کاربری مسکونی داشته و بنیاد مسکن به سازنده مجوز ساخت یا همون پروانه ساخت داده تا شروع به ساخت ویلا کنه، اگر ویلایی پروانه ساخت نداشته باشه یعنی احتمال زیاد زمینش کاربری مسکونی نداره که نتونسته پروانه بگیره و وقتی پروانه نداشته باشه نمیتونه انشعابات قانونی دریافت کنه. پدیده ای که تو مناطق ارزونتر چمستان به کرات دیده میشه و خریدار های نا آگاه این ویلاها رو خریداری میکنن و به دروغ به خریدارها میگن این ویلاها انشعابات شهرکی دارن، معنی این حرف چیه؟ یعنی تو زمین به فرض 2500 متری، 200 مترش داخل بافت مسکونی یا همون کاربری مسکونی داشت، برای این پلاک 200 متری پروانه ساخت میگیرن و بعد با اون پروانه درخواست کنتور میکنن و انشعابات ویلا رو نصب میکنن و بعد البته اون 2500 متر که کاربری مسکونی نداره رو پلاک بندی میکنن و ویلا میسازن و از کنتور این ویلا انشعاب میگیرن برای ویلاهای دیگه. یه خاطره براتون تعریف میکنم تو منطقه سالده چمستان یه مشتری تماس گرفت برای فروش ویلا گفت یه ویلا دارم با فلان مشخصات بابت مدارک پرسیدم گفت هیچی ندارم صاحب شهرک گفته بهتون مدارک میدم فلان تایم آماده میشه. بابت انشعابات پرسیدم گفت انشعابات شهرکی دارم، براش توضیح دادم که شهرک شما رو میشناسم و روی ویلای شما فعالیت نمیکنم و بابت مدارک و انشعات پرسیدم که ببینم کدوم ویلا هستین، تو این شهرک فقط یه پلاک پروانه و انشعاب داره، الباقی خارج بافتن، یعنی کاربری مسکونی ندارن و بدون پروانه ساخت هستن و به همین خاطر نتونستن برای این ویلا ها کنتور بگیرن، انشعابات شهرکی معنی نداره بجز شهرکهای توریستی و بومگردی که داستانشون فرق میکنه فقط برای اجاره هستن و مالک حق فروش واحدها رو نداره. کمی راهنماییش کردم که چیکار کنه تا به مشکلی بر نخورن و پولشون زنده بشه، این خانم یهو شروع کرد به کلی نفرین کردن و داد و بیداد که شما دارین تو سر مال میزنین، جدم پودرت کنه خشکت کنه شما هیچی حالیت نمیشه فلانی بهمانی، نمیدونم چرا بعد این همه سال پودر نشدم😄، بعد همسایه ایشون یه آقایی بود گوشی رو گرفت و شروع کرد به داد و بیداد. گفتم آقای محترم من داشتم از سر دلسوزی شما رو راهنمایی میکردم، برو با ویلات خوش باش، جالبه بعد شیش ماه این دو تا همسایه تازه فهمیدن بهشون چی گفتم و اون فروشنده ای که سنگشو به سینه میزدن که ایشون حالیشونه شما نمیفهمین چه کلاهی سرشون گذاشته. اومدن کلی خواهش و التماس که به ما کمک کنین انشعابات ما رو اداره آب، برق، گاز اومدن قطع کردن الان هیچی نداریم. جدای ضرر مالی که کردن مالک اول و آخر ویلاشون خودشون هستن و یه جورایی پولشون سوخت، اندازه قیمت یه ویلای سالم و قانونی پول دادن اما صاحب یه ویلایی شدن که نه آب داره نه برق نه گاز این یعنی قابل استفاده نیست، همچنین قابل فروش همین نیست که برن یه ویلای دیگه بگیرین، پولشون از بین رفت بازم اینجا اشتباه مشتری انتخاب مشاور اشتباه بود یه مشاور کلاهبردار و شیاد، اگر مشاور خوبی رو انتخاب میکردن بجای این همه ناراحتی و مشکلی، کلی لذت میبردن از خریدشون، به همراه کلی سود از نظر مالی.

انتخاب-مشاور-مناسب-برای-خرید-ویلا-در-چمستان

نکته چهارم صرف وقت و بررسی ویلا ها از نزدیک هست، پیشنهاد میکنم توی سایت ببنید با هزینه ای که میخواد بکنید، اون متراژ، اپشن، طراحی و متریالی که مد نظرتون هست میتونین بخرین یا نه، اگه جواب مثبت بود، باقی وقت رو بزارین تا ویلا هارو از نزدیک بررسی کنین و سعی کنین توی عکس انتخاب نکنین انتخاب رو بزارین برای بازدید حضوری بعضی از مشتری ها سعی دارن از روی عکس یه مورد رو انتخاب کنن، شما توی عکس نمیتونید محله، همسایه، دسترسی ها و مواردی مثل این رو بررسی کنید و همچنین انتخاب و تصمیم گیری توی ذهن و از روی عکس و تصورات خیلی سخته شما باید تشریف بیارین ویلا هارو با چشم خودتون ببنین، حس کنین، لمس کنین تازه اون موقع متوجه میشین که چی میخواین و چه ویلای نیاز شمارو رفع میکنه و براتون مناسبتره، و بعد اون حتی تو اینترنت هم راحتتر و هدفمندتر میتونید دنبال ویلا بگردید، شما دو الی سه جارو که ببینید تقریبا دستتون که چی میخوان، همه ما یه ایده عال های برای خودمون داریم ولی باید وارد عمل بشید و ویلا هارو از نزدیک حس کنین شاید اون چیزایی که تو تفکرتون بود اون ایده عال هایی که داشتید در واقعیت باب میلتون نباشه ولی ممکنه شما ساعت ها تو اینترنت براش وقت گذاشتید تا ویلای رو پیدا کنید که اون موارد رو داشته باشه، این رو هم قبول دارم که تصمیم سختی هست چون همه ما یک الا دو بار بیشتر ویلا نمیخریم و هر انتخاب ما تایین کننده سطح آسایش و آرامش ما برای مدت طولانی هست، ما کنارتون هستیم کمکتون میکنیم تا بهترین انتخاب هارو داشته باشید.

نظرات کاربران
سید مهدی دلبری:

با سلام و آرزوی توفیق
این سایت انصاف از نظر آگاهی افزایی و گفتن نکات فنی و ضروری برای خرید، عالی است. مطالب این مقاله هم بسیار خوب بود. با تشکر

modir:

درود جناب دلیری
تشکر
مرسی از لطف ما
خوشحال میشیم کمکی از دستمون بربیاد

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی