بازسازی ویلای قدیمی در شمال

بازسازی ویلای قدیمی در شمال

ویلاهای قدیمی در کنار ماجرا و خاطرات گذشته خود، مکان مناسبی برای ساخت خاطرات جدید و تجربه ماجراهای جدید هستن. شروع این ماجراها میتونه بازسازی اون ویلا باشه، تجربه ای زیبا که شرایط زندگی کردن تو ویلای رویایتون رو محقق میکنه. تو بازسازی ویلا شما میتونین از سلیقه، هنر و تخیل خودتون بهره ببرین تا ویلارو رو کاملا بر اساس قواعد و کاربری خودتون شخصی سازی کنین. حالا اگه این ویلا دارای موقعیت مکانی خاصی باشه ارزش این بازسازی رو دو چندان میکنه، کلبه ای کنار شنزار ساحل دریا، که شاید صاحب قبلی اون عاشق ماهیگیری یا تماشای دریا بوده،

بازسازی ویلای قدیمی در شمال ساحلی

یا کلبه ای زیبا تو دل جنگل های بکر و زیبای شمال که شاید تمام عمر برای دیدن و لذت بردن ازش کم باشه و هر روز صبح به شوق دوباره دیدن و دوباره تجربه کردن این لذت بیدارشید. بنظرتون مالک قبلی این ویلا به چی علاقه داشت؟ احتمالا با نگاه دقیق به دیزاین و متریال ویلا میتونین به این موضوع پی ببرین، این موضوع راجع به شما هم صدق میکنه، بعد از بازسازی، متریال و طراحی؛ نسبتا میتونه نوع تفکر و سلیقه و حس و حال شما رو نشون بده.

بازسازی ویلای قدیمی در شمال جنگلی

امروز این اتفاق داره بیشتر از پیش رخ میده، منظورم بازسازی ویلا در شمال هست، چون تازه ویلاها دارن سنی به خودشون میگیرن و کم کم داره گرد پیری روی این ویلا میشینه و خودشو نشون میده. این گرد پیری حالا میتونه خرابی ها یا طراحی های دموده شده باشه، دموده شدن طراحی یه امری واحی هست که هرچند وقت تو تمام زمینه ها اتفاق میفته چون سلیقه ها، تفکرها، کاربری ها، نسل به نسل تغییر میکنه و الان شاهد این هستیم که توسط بازسازی، ویلاهای قدیمی با حفط تمام خطرات گذشتشون تبدیل میشن به ویلاهای معاصر. این تو ذات انسانه که تمایل به چیزهای زیباتر، با ارزشتره داره؛ در ویلاها سلیقه اکثریت مردم به سمت مدرنیته داره حرکت میکنه و میشه گفت طراحی اکثریت ویلاهای معاصر ما ویلای مدرن هست.

بازسازی ویلای قدیمی در شمال تغییر سلیقه طراحی ویلا از کلاسیک به مدرن

به نظرم یکی از بهترین بازسازی های؛ بازسازی ویلا برای شروع یک زندگی جدید هست که دو نفر بر اساس سلایقشون، فضای زندگیشون رو برای کنار هم بودن آماده میکنن، همونطور که ابتدای متن ذکر شد بازسازی ویلا کلی خاطره به همراه داره و میتونه خاطرات شیرینی رو در ابتدای زندگی براتون بسازه که تا آخر عمر همراهتون هست. ویلا های قدیمی روح دارن، البته نه اون روحی که ازش بترسین، منظورم شخصیت داشتن هست، شخصیت ساکنین رو به خودشون میگیرن، یه جورایی کمال همنشین درونشون اثر میذاره و با ساکنین خودشون خو میگیرن و رنگ و بوی قدمهای اون آدمها رو جانشون میمونه. فرض کنین چه اشک ها و شادی هایی رو این به خودش دیده، تو چه خاطراتی حضور داشته؛ به همین دلایله که نسبتا با تخریب مخالفم، تخریب برای خونه های کلنگی مراکز شهر شاید بتونه منطقی باشه اما برای ویلا نه، ویلا مثل قالی کرمانه هرچی پا میخوره قشنگتر میشه، شما بهتره بجای تخریب و پایان دادن به حیات این ویلاهای قشنگ و نوستالژی؛ اونا رو ترمیم و احیا کنین، پس در قدم اول بجای رفتن سراغ مهندس تخریب، پیش یه معمار میریم که حس شما رو برای حفظ ویلاهای قدیمی و البته داشتن امکانات مدرن درک کنه و تو حفظ این گنج قدیمی و تزریق سلیقه و رویاهتون بهش بهتون کمک کنه.

بازسازی ویلای قدیمی در شمال توسط زوج تازه ازدواج کرده


مرحله اول بازسازی ویلای قدیمی در شمال

برای شروع باید اطلاعات کاملی از وضعیت ویلا داشته باشین، سلامت دیوارها، ستونها، لوله کشیها سیم کشیها و … بعد به کمک اعضای خانواده و دوستان مواردی که دوست دارین تو ویلای جدیدتون داشته باشین رو یاداشت کنین. بابت این موضوع وقت بذارین، بعد این موارد رو با معمارتون درمیون بذارین تا این موارد رو کاملتر و بهینه تر کنین.

درمیان گذاشتن طرح ها با طراح برای بازسازی ویلای قدیمی در شمال

مرحله دوم بازسازی ویلای قدیمی در شمال

بعد از تصمیم گیری بابت نیازها و طراحیها، کاغذ خودکار رو زمین میذاریم و بیل و کلنگ رو دست میگیریم، کارهای اجرایی شروع میشه و در مرحله اول استحکام بنا بر اساس طراحی جدید بررسی و جاهایی که نیازه تقویت میشه. این مرحله شامل کارهایی مثل تقویت یا برداشت دیوارها و ستون ها، برداشتن روکشهای کف، سقف و دیوارها، تعویض لوله کشی و سیم کشیها، تعویض در و پنجره ها و … و تمامی این کارها بر اساس طراحی جدید انجام میشه.

تخریب ویلا برای بازسازی ویلای قدیمی در شمال

مرحله سوم بازسازی ویلای قدیمی در شمال

تو این مرحله گرمایش و سرمایش ویلا بر اساس طراحی انجام میشه، مثلا اگر گرمایش از کف و سرمایش اسپلیت در نظر گرفته شده لوله کشی و سیم کشیهاشون انجام میشه.

نصب سیستم گرمایش لوله کشی گرمایش از کف برای بازسازی ویلای قدیمی در شمال

مرحله چهارم بازسازی ویلای قدیمی در شمال

این مرحله شروع کارهای ظاهری هست و دیوارپوشها و کفپوشها و متریال سقف طبق سلیقه و انتخاب شما اجرا میشه و بعد از اون اجرای کابینت، کمد دیواری، تی وی وال، نصب متعلقات سرویس بهداشتی و حمام، مثل روشویی، وان، شیرآلات و باقی کارها بر اساس سلیقه و طراحی شما.

نصب کف پوش و دیوار پوش برای بازسازی ویلای قدیمی در شمال

بازسازی ویلا در ویلاطور

مجموعه ویلاطور با سابقه کار اجرایی بالا و دارابودن طراحان حرفه ای، برای بازسازی ویلا در کنارتون هست. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۱۱۱۰۲۳۰۳ باقری

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی